Novosti

Svibanj 2019

ARHIVA VIJESTI

rme-adi-2-dac-od-profesionalaca-za-audiofile_PKM-zh

BUG recenzija RME ADI-2 DAC

Renomirani časopis BUG recenzirao je karticu RME ADI-2 DAC, koja je dobila najviše ocjene. Prenosimo njihovu recenziju.

Njemački ekspert za studijsku audioopremu je na temeljima jednog od svojih najpopularnijih AD/DA konvertera izgradio izvanredan DAC za one koji glazbu ne snimaju i miksaju, već isključivo – slušaju

Njemački RME dobro je poznat u svijetu profesionalnog audija, ne samo kao proizvođač vrhunskih audiosučelja, zvučnih kartica, analogno-digitalnih konvertera i srodnih uređaja, već i zbog svojih drivera, koji slove kao jedni od najboljih u branši. Kada snimate bend ili koncert uživo, bilo kakva softverska greška ili nestabilnost katastrofa je biblijskih proporcija. RME tu sa svojim driverima riljira, kako u smislu pouzdanosti, tako i kad je riječ o održavanju kompatibilnosti starijeg hardvera s modernim OS-ovima, ali i neprestanom dodavanju novih, profesionalnim audioinženjerima bitnih funkcionalnosti.

ADI-2 DAC za ovu je tvrtku razmjerno atipičan uređaj, zato što njime ne cilja na glazbene studije, već na kućne korisnike i hi-fi entuzijaste – osobito one kojima neće biti mrsko platiti pozamašnu svotu od 7.602 kune da bi iskusili dio RME-ove magije. Radi se o izrazito moćnom digitalno-analognom konverteru s integriranim pojačalom za slušalice (klasične i IEM-ove –in-ear monitore), svim potrebnim (mahom digitalnim) ulazima za spajanje sa izvorima zvuka, te balansiranim i nebalansiranim izlazima za aktivne zvučnike. ADI-2 DAC temeljen je na RME-ovom referentnom studijskom AD/DA konverteru ADI-2 Pro, koji ima više funkcija, mnogo je kompleksniji za korištenje i košta oko 11.500 kuna.

INŽENJER U DUŠI

Premda RME svoj ADI-2 DAC plasira kućnim korisnicima, treba kazati da se još uvijek itekako osjeti kako se tvrtka prvenstveno bavi profesionalnim audiom. Broj funkcija ovog DAC-a, kao i način njihove prezentacije, oduševit će geekove, ali vjerojatno neće biti prema volji tipičnim audiofilima, koji bi bili najsretniji da na njegovoj prednjici nema ničega osim konektora za slušalice i kotačića za glasnoću.

To dvoje ćete svakako dobiti – precizan kotačić, koji je “nazubljen” i omogućuje nam da bez greške namještamo glasnoću u koracima od 0,5 dB, te čak dva konektora za slušalice. Pritom 6,35-milimetarski prima klasične, naglavne slušalice, a 3,5-milimetarski je namijenjen ultraosjetljivim IEM-ovima (in-ear monitorima) – ima za 10 dB nižu razinu šuma od “velikog” konektora, izlaznu impedanciju od zamalo 0 Ω i THD od 0,001%. To, naravno, ne znači da ćete u vašim naglavnim slušalicama čuti bilo kakav šum; svi izlazi ADI-2 DAC-a, za slušalice i zvučnike, kristalno su čisti.

Međutim, također ćete dobiti 2,2-inčni zaslon u boji, četiri upravljačke tipke i dva dodatna kotačića. Kotačići se mogu iskoristiti za brzo dodavanje ili oduzimanje basa i visokih frekvencija, u rasponu od ±6 dB, zatim za odabir nekolicine tipova prikaza na ekranu (najatraktivniji je onaj gdje se dinamički prikazuje čitav spektar frekvencija, glasnoća lijevog i desnog kanala, trenutačno aktivni izlaz te odabrana razlučivost), ali i za navigaciju kroz sve izbornike, kojima se pristupa pomoću tipki s lijeve strane ekrana. Dotične su pozadinski osvijetljene i označene s VOL, I/O, EQ i Setup, iz čega je prilično jasno kakve se opcije iza njih kriju. Pritisnemo li, primjerice, tipku VOL, dobit ćemo grafički i numerički prikaz balansa lijevog i desnog kanala, opciju njegova ugađanja i utišavanja (mute) pojedinih izlaza. U izborniku I/O konfiguriraju se postavke za tri izlaza – Line Out, Phones i IEM. Tu možemo povezati ulaze s izlazima – primjerice, definirati da na velikom konektoru za slušalice uvijek čujemo signal (zvuk) s USB ulaza, a na IEM konektoru signal s optičkog ulaza. Na istome mjestu mijenjamo polaritet signala, referentne razine glasnoće, digitalno-analogne filtere (Short Delay Sharp, Short Delay Slow, Sharp, Slow, NOS – najlinearniji frekvencijski odaziv i najmanju latenciju ima filter SD Sharp pa bi većina trebala koristiti baš njega) i mnoštvo drugih više i manje bitnih detalja. Kategorija EQ otkriva nam da ADI-2 DAC podržava suludih 20 profila s različito namještenim ekvilizatorima. Sloboda podešavanja ekvilizatora praktički je neograničena. RME je išao tako daleko da u rasponu frekvencija od 20 do 200 Hz nudi granulaciju od 1 Hz. Drugim riječima, ako želite frekvenciju od 76 Hz pojačati za 3 dB, a 82 Hz smanjiti za 5 dB, u tome vas apsolutno ništa ne sprečava. Dostupni raspon gaina za sve frekvencije jest ±12 dB. Od 200 Hz do 2 kHz granulacija raste na 10 Hz, a od 2 do 20 kHz na 100 Hz.

Najzad, u izborniku Setup upravljamo stvarima poput automatskog utišavanja nekorištenih izlaza (primjerice, isključenje zvučnika kad spojimo slušalice), automatske detekcije DSD datoteka na optičkom ili USB ulazu te svjetline i boja ekrana. Implementiran je takozvani AutoDark način rada, gdje se sva svjetla na ADI-2 DAC-u (prsten oko tipke za uključenje, prsten oko kotačića za glasnoću, pozadinsko osvjetljenje upravljačkih tipki te sam ekran) isključuju nakon što 10 sekundi nemamo nikakvu interakciju s tipkama na uređaju ili daljinskom upravljaču.

Ako dosad nije bilo jasno, opcija je iznimno mnogo, no da smo uživali u njihovom namještanju – pa i nismo. Sučelje uređaja i metodologija upravljanja pomoću triju kotačića, od kojih se svaki također može pritisnuti kao tipka, trebali bi biti za još nekoliko razina pojednostavljeni. S obzirom na to kako su izvedeni, ADI-2 DAC još uvijek ostaje čvrsto vezan uz svoje profesionalne korijene. Srećom, ništa vas ne tjera da istražujete izbornike i borite se s naprednijim mogućnostima ovog DAC-a, ako vam takvo što nije zanimljivo. Uređaj je tvornički namješten na najpreporučljiviji digitalni filter, ekvilizator mu je isključen te omogućuje brzo namještanje glasnoće, basa i visokih tonova. Više od toga mnogima neće ni trebati.

Za razliku od upravljanja na samom uređaju, kontrola pomoću priloženog, kompaktnog daljinskog upravljača, sasvim je trivijalizirana. Tu imamo tipke za glasnoću, odabir ulaza (koaksijalni, optički, USB), isključenje zvuka (mute), brzi odabir mono ili stereo reprodukcije te uključenje i isključenje loudnessa, AutoDarka i zatamnjenja ekrana.

ZAJEDNO SMO JAČI

Kompaktno, metalno kućište ADI-2 DAC-a u sebi krije dva čipa za digitalno-analognu pretvorbu zvučnog signala. Radi se o AKM-ovim čipovima AK4490EQ, kombiniranim s RME-ovim SteadyClock FS-om, koji digitalni šum (jitter) spušta na razinu femtosekunde – otuda “FS” u nazivu – te izrazito moćnim DSP-om, čije smo mogućnosti ekstremno preciznog ekviliziranja zvučnog signala već opisali. Uređaj podržava reprodukciju 32-bit/768 kHz datoteka, kao i DSD/Direct DSD reprodukciju. MQA nije podržan, niti RME najavljuje da bi to mogao biti slučaj u bližoj budućnosti.

Digitalna ulaza ukupno su tri – USB 2.0, optički te koaksijalni – a analognih i bežičnih ulaza nema. Funkcija bežičnog streamanja glazbe RME-ovom bi se uređaju mogla dodati preko, primjerice, Chromecast Audija, koji se može spojiti u njegov optički ulaz, stoga izostanak Bluetootha zapravo ne smatramo osobito problematičnim. Uz dva izlaza za slušalice, uređaj raspolaže parom linijskih izlaza, na koje se mogu spojiti aktivni zvučnici. Kao što smo već spomenuli, radi se o nebalansiranim RCA izlazima te pravim balansiranim XLR izlazima; jedni i drugi namijenjeni su povezivanju isključivo aktivnih zvučnika. Pasivni hi-fi zvučnici ne mogu se spojiti na ADI-2 DAC.

RME ADI-2 DAC iskušali smo sa širokom selekcijom slušalica (Sennheiser HD 660 S, HiFiMan HE4XX, Beyerdynamic DT 1990 Pro, Oppo PM-3, Philips Fidelio X2, Audeze iSINE10, Shure SRH840) i nekolicinom zvučnika (Adam A7X, Audioengine A5+, Kanto YU6). Performanse su mu, riječju, impresivne. Osim fantastičnom čistoćom zvuka na svim izlazima, zadivljuje dinamikom, autoritetom, ali i ogromnom zalihom snage – nema tih slušalica koje neće uspjeti potjerati do (i preko) razumnih glasnoća. Ništa neobično, uzmemo li u obzir da pojačalo za slušalice isporučuje 1,5 W snage po kanalu (pri 32 Ω). Postojala je bojazan da će, radi svojih profesionalnih korijena i naglašenog inženjerskog pristupa u izboru i izvedbi funkcija, zvučati analitički i suviše sterilno, ali to u praksi jednostavno nije tako. RME nije zaboravio da ovaj put radi uređaj za slušanje, a ne za snimanje i miksanje glazbe, te se pobrinuo da ADI-2 DAC-u podari sjajan omjer preciznosti i muzikalnosti.

S cijenom od 7.602 kune, RME ADI-2 DAC nije za svakoga. Kako biste uopće razmišljali o njegovoj kupnji, morate biti istinski ljubitelj glazbe, koji ju prije svega konzumira u digitalnom obliku, a istodobno i vlasnik zaista kvalitetnih slušalica i zvučnika, koje ima smisla upariti s ovim moćnim uređajem. No zadovoljavate li sve te uvjete, ADI-2 DAC vrijedit će vam svake potrošene kune – tim više što, prema svoj prilici, nikad više nećete osjetiti potrebu da ga zamijenite nečim drugim.

Pogledaj sve članke
recenzije kupaca

Zoom H2n ručni snimač

gordana krizman

Izvanredan uređaj! Sve preporuke! Radim kao voditelj tiskovnog ureda, ali i dopisnik radijskih redakcija...dakle potrebe snimanja su najrazličitije, i u najrazličitijim uvjetima, od izjava, intervjua, snimanja sastanaka pa do tonskih memo zapisa u vožnji ... radim s ovim uređajem 6 godina, i uvijek je vrhunski odradio svaki teren, jednako kvalitetno kao i mnogo skuplji modeli drugih proizvođača. Zbog povećanja opsega poslova razmišljam o nabavi još jednog snimača, i znam da će oped biti jedan iz serije Zoom.

Denon DN-HP1100 DJ slušalice

Tomislav Smolcic

Izvrsne slusalice , kupljene na preporuku profi DJ-a mog prijatelja i prezadovoljan sam slusalicama. Preporucam ih svima koji bilo da zele slusati muziku s mobitela, mp3 playera ili se baviti profesionalno DJ-ingom zvucna izolacija im je besprijekorna uz izvrsna akusticna svojstva. I zbilja su povoljne. Puna preporuka, necete pogrijesiti odlucite li se na kupnju ovih po meni odlicnih slusalica!

Fatar (Studiologic) Numa Compact 2x stage piano

Benjamin Črnjak

Vrlo interesantna stage klavijatura. U nastavku ću navesti ukratko općenito mišljenje o klavijaturi, a zatim izdvojiti ZA|PROTIV stavke za Numa Compact 2x. Moram priznati da me klavijatura zaista ugodno iznenadila svojim mogućnostima za ovu cijenu. Iako su tipke semi-weighted, moguće je podosta dobro kontrolirati dinamiku. Količina zvukova koju klavijatura nudi je zaista impresivna, iako nisu naravno svi iskoristivi (naravno, ovisi o vlastitim preferencijama, a o ukusima se ne raspravlja!). Definitivno moram i spomenuti aduta ove klavijature, a to je upravo kako ime kaže "Compact", vrlo malena klavijatura. Kada je prvi puta izvadite iz kutije, misliti ćete da Vam je prodana klavijatura sa 76, a ne 88 tipki! Zaista je tako! Što se tiče zvučnika, driveri ove veličine ne mogu stvoriti "čudo" od zvuka, ali definitivno su idealni za vježbanje, možda i neku manju svirku u malom prostoru. Definitivno palac gore za zvučnike na klavijaturi koja pripada 'Stage' segmentu, ali ne očekujte puno. Za kraj, valja reći kako moramo biti i realni i razumjeti kako ne može klavijatura od 5000kn zamijeniti klavijaturu koja košta 15000 ili 20000kn, ali da može biti kompaktna, početnička konkurencija i možda klavijatura koja će "zaraditi" onu od 15000kn ili 20000kn, definitivno može! Evo i nekoliko ZA i PROTIV "crtica" ZA: - Vrlo malena i lagana klavijatura (7kg) ne predstavlja veliki (gotovo nikakav) problem u transportu - Većina zvukova iz sekcije Piano, E. Piano, Organ, Synth i neki drugi zvukovi podosta su dobro napravljeni i ako znate, moći ćete iz te klavijature izvući jako dobar sound. - Firmware se vrlo lako ažurira preko računala (ako će biti dostupnih ažuriranja, naravno. Već ih je bilo za Compact 2, stoga ne vidim zašto ne bi bilo za 2x) - Cijena klavijature možda se čini i ne baš tako malena, ali kada vidite koliko toga ovaj mali Compact može, mislim da cijena više neće biti velika. PROTIV: - Kod većine zvukova klavijatura nudi opciju mijenjanja različitih parametara istih, ali ne i kod svih! Zato sam se razočarao za neke zvukove (npr. neke orgulje koje imaju lijep "Capel" zvuk koji bi bio još bolji da ga se može gradirati na zvuk "Pipe" organ, ali na njemu jednostavno to ne funkcionira :/ ) - Žao mi je što ova klavijatura nema "seamless trasitions" (bez gubitka zvuka pri promjeni programa), ali to ni ne očekujem od klavijature ovog cijenovnog segmenta. Zaključak: Preporučam ovu klavijaturu onima koji ulaze u svijet glazbe, onima koji se žele upoznati sa nekim mogućnostima stage klavijature, onima koji traže dobar omjer dobiveno/cijena te svima koji žele kompaktnu klavijaturu, vrlo dobrih i različitih zvukova, koja se može iskoristiti kako kod kuće, u studiju ili na pozornici.

Jay Turser JT-300V Black električna gitara

mario babić

Kako i piše -odličan odnos cijene i kvalitete; uglavnom, nakon tjedan dana izuzetno sam zadovoljan, nema većih problema s gitarom, manje sam riješio - malo pobrusio pragove i podesio urez na konjiću za visoki E jer je otvoren zvučao kao da sviram sitar, sve ostalo je OK, sve ono pozitivno što se može naći na net-u i zbog čega sam se i odlučio za JT, stoji.

PreSonus Eris E3.5 aktivni studijski monitori (Par)

Bruno Rakonić

Vrhunski monitori, jako glasni za svoju veličinu!!! Svaka preporuka ;)

Carvin Vintage Tweed 16E gitarsko pojačalo

Bruno Šmit

Recenzija koju sam dosta davno pisao na jednom portalu. Evo da predstavim ovaj mali "draguljčić" koji je direktna konkurencija dobro poznatom i vrlo popularnom Fender Blues Junioru. . Carvin je inače firma koja se bavi proizvodnjom kvalitetnih gitarskih pojačala, audio sistema, ozvuke i gitara (Carvin Kiesel). Na internetu sam pročitao dosta mišljenja kako je Carvin "butik" firma ali se ja baš ne bi složio mada je izrada stvarno vrlo vrlo kvalitetna. Nažalost, Carvin odnedavno više ne proizvodi pojačala. I počinjemo.... IZRADA: Riječ je o čistokrvnom cijevnom Combo pojačalu malih dimenzija i relativno male težine. Nema nikakvih čipova, tranzistora niti išta slično u njemu, samo čisti cijevni signal. U predpojačalu su tri 12AX7 od kojih je prva ulazna lampa, druga služi za Spring Reverb dok je treća obrtačica faze. Klasičan dizajn i tu se nema što dodati. U izlaznom djelu pojačala snage imamo dvije EL84 i ukupna snaga je deklarirana na 16W u pentodnom modu rada dok je u triodnom modu snaga 5W (na stražnjem panelu imamo Switch za odabir moda rada "pentoda / trioda" ). Tu bi dao "prvu packu" Carvinu... Pojačalo tvornički dolazi sa Sovtek lampama koje su po meni užasan odabir i s kojima pojačalo zvuči pomalo tupo. Sovtek je nekada bio dobar i oni koji su prije dvadesetak godina imali njihove lampe znaju i čemu govorim. Danas je to samo jedno "veliko ime" koje je zabrljalo... Trebali su staviti JJ lampe koje su u principu i nešto jeftinije a pojačalo radi puno zdravije i čišće s njima. Od kontrola imamo Soak (ekvivalent Gaina), Volume, Bass, Middle, Treble i Reverb, klasika... Sve je napravljano u Vintage stilu kako i ime govori i to su stvarno vrlo lijepo napravili. Pojačalo je savršeno obloženo Tweed tkaninom i koliko god gledao u nju nisam mogao naći loš spoj. Ništa bitno ali je lijepo vidjeti da se netko dobro potrudio oko presvlačenja pojačala što upućuje i na pažnju prilikom ostale izrade. Fender je tu recimo znao podosta puta zabrljati. Nebitno manje više ali opet... Jedini efekt u pojačalu je lampaški pogonjen Spring Reverb i radi fantastično. Jako je lijepo pogođen voicing samog Reverba i koliko god ga odvrnuli neće dati plivanje gitare u reverbu nego uvijek čisti ton. Naravno, može ga se i ekstremno odvrnuti. Na stražnjem panelu imamo još , uz spomenuti Switch za odabir moda rada, izlaz za zvučnik na 8 Ohma i to je to... Tu bi opet udjelio jednu packu Carvinu... Naime, uz ovu Combo verziju pojačala Carvin proizvodi i glavu. Na glavi imamo selekciju izlazne impedance što je vrlo korisno jel nam daje mogučnost prikapčanja bilo kakvog zvučnika. Uz to ima i dva paralelna izlaza. Pretpostavljam da se radi o potpuno istim pojačalima i ne vjerujem da glava ima drugačiji izlazni trafo od Combo verzije tako da su stvarno mogli ponuditi tu selekciju i na Combo modelu. Ovo pojačalo možete birati prilikom kupovine sa Carvin G12 zvučnikom ili dobro poznatim Celestion Vintage 30. Moje pojačalo ima Celestiona. Nažalost, nisam nikada probao Carvinov V12 pa ne mogu suditi ali mogu samo reći da je njegova cijena 39$ pa ako nekoga zanima... Nije skup i vjerujem da ću ga možda čak i kupiti pa neka se nađe... ZVUK: Kao što mu ime i govori... Vintage... Ton je jako čist, krupan i vrlo vrlo topal. Pojačalo je dosta izraženo u low midovima tako da mu ne fali ni malo dubine a zahvaljujući takvom Voicingu jako dobro prihvaća Drive pedale što je jako veliki plus. EQ kontrole su vrlo učinkovite i može se dobiti jako velika paleta zvukova. Soak kontrola znatno podiže duboke kao i sam volumen zvuka pa ne treba pretjerivati sa Bas potenciometrom. Soak je inače "Gain" na ovom pojačalu i kad se odvrne do kraja dobije se neki blagi OD. Odvrtanjem Volumena do kraja dobije se nešto fluidniji ton. Po mom mišljenju, kad se ovo pojačalo natjera u Drive malo je pretvrd i baš mu nedostaje bilo kakva OD pedala čisto da ga malo omekša za neki solo. Zvuk je inače nekako u smjeru Voxa ali nešto krupnijeg tona. Dovoljno je glasno za neke manje klupske svirke ali nije baš za neke veće koncerte. Uz dobro ozvučavanje bi vjerovatno išlo ali ipak je to pojačalo male snage. U triodnom modu rada kompletno pojačalo se malo zatamni i zvuk je nešto malo mekši. Ja ga inače sviram sa Bossovim DS-1 i MI Audio Crunch Boxom i to radi fantastično. ZAKLJUČAK: Ovo pojačalo nema veliku cijenu i za malo novaca se može dobiti izuzetno lijep i topao ton. Odlično zvuči na tiho i stvarno radi savršeno u ulozi kućnog pojačala. Ni u jednom stupnju glasnoće ne zvuči raspadnuto i neupotrebljivo. Vrlo zgodan ton u smjeru Keith Richardsa se dobije sa Telecasterom ali isto tako jako lijepo radi i sa Humbuckerima. Prije desetak godina sam imao ovo pojačalo i zamjenio ga nakon nekog vremena za Blues Juniora i bome požalio. Fender ima bolji zvuk kad se pojačalo natjera u Drive ali Carvin je puno bliže filozofiji naziva. Uz to, Carvin ipak ima puno ljepši Clean a uz to i puno učinkovitiji EQ što je uvijek veliki plus. Oba pojačala su odlična i u biti nema zamjerke ali bi trebalo dobro razmisliti između ta dva i dobro odvagnuti jer koliko god su slični ipak su i dosta različiti. Moj glas svakako ide Carvinu...

PreSonus HD9 slušalice

Ivan Jelić

Odlične slušalice u omjeru cijena - kvaliteta. Odličan bass, kristalan zvuk...mrvicu visokog tona ne bi škodilo ali i ovako je odlično. Izolacija je isto tako odlična, kad ih stavite na uši ništa ne čujete osim svoje glazbe. Za svaku pohvalu - IDL Studio

Blade RH-4 Classic Misty Violet električna gitara

Antonio Tkalec

Da.....što reći o ovoj apsolutno SUPERIORNOJ gitari? Kao glazbeni producent i koncertni glazbenik, trebao sam instrument (ili nekoliko njih) s kojim bih mogao pokriti sve potrebe kod snimanja različitih žanrova (od laganica, country-a, pop-rocka, pa sve do žešćih rifova). Za nekoliko sjajnih gitara različitih tonskih i sviračkih karaktera potrebno je izdvojiti malo bogatstvo, stoga sam imao san i želju kupiti vrhunsku versatilnu gitaru poput Blade RH-4 Misty Violet, a kad sam je kupio - shvatio sam da je to zapravo daleko moćniji instrument nego što sam mislio. Mogućnosti ove gitare su upravo nevjerojatne, a tek svirljivost.....ova gitara izvlači iz mene ono najbolje i jednostavno me uvijek iznova tjera da istražujem nešto novo!!!!! Ukratko - SAVRŠENA GITARA!!!!! Svaka čast Garyu Levinsonu i ekipi na ovom ručno napravljenom instrumentu i HVALA Audiu Pro koji ga ima u ponudi.

Simon&Patrick Woodland Pro Folk Sunburst A3T elektro-akustična gitara

Dominik Kukić

Ovo je moja glavna gitara zadnje četiri godine (otprilike 10% godina od mog ukupnog bavljenja gitarama). Osim sjajnog izgleda (sunburst) i prilično kvalitetne izrade čini se da bih mogao reči još par riječi o njoj. Ergonomija gitare je odlično složena. Malo tjelo čini da lijepo sjedi u krilu, dok širina vrata omogućava vrlo komforno sviranje čak i gitaristima koji nemaju velike šake i dugačke prste, kakav sam i sam. Gitaristima koji su navikli na dreadnought ili jumbo gitare će možda nedostajati mogućnost naslanjanja na gitaru, ali ionako je zdravije sjediti uspavno. Gitaristi koji sviraju stoječki će primjetiti da gitara nema držač remena na spoju vrata i tijela te se remen mora vezati za glavu gitare što neki nikako ne vole, ili se može (kako sam sam napravio) ugraditi (ušarafiti) držač remena na petu vrata. Akustični zvuk gitare, bez pretjerivanja, je u rangu starih Gibsona (L-00) i Martina (00-28), malo zagasitiji ali jasan i definiran. Drvo se u potpunosti osjeti u tom zvuku i bez problema može parirati daleko skupljim gitarama. Ima onaj pravi bluesy timbar i naprosto vuče da se svira još i još ... Kako piše u preporuci idealna je za gitariste koji sviraju prstima i tu daje svoj maksimum. Došla je sa žicama debljine 0.12" i takve sam nastavio koristiti na njoj. Zvuk žica je odlično balansiran i ništa ne iskače. Gitara neće zvučati najbolje ako se na njoj svira ritam trzalicom (strumming) i tu definitivno ne može parirati OM, Jumbo ili Dreadnought gitarama. No gitaristima takvog stila ovakve male folk gitare (da ne kažem parlour) nikada i nisu bile zanimljive. I konačno elektronika na ovoj gitari. Opremljena je B-Band A3T predpojačalom i piezzo under saddle pickupom. Ovo pretpojačalo ima nešto slabiji output od razvikanog Fishmana, ali meni osobno je baš to prednost. Korištena na pojačalu za akustične instrumente (osobno korisim Crate CA6110DG i Marshall AS50D) ili direkno na mikseru dobije se vrlo topao i zaokružen zvuk. Za razliku od Fishmanovih i drugih pretpojačala B-Band nema onaj iritantni hissasti piezzo zvuk, nego lijep, jasan i zaokružen zvuk. Svirajući prstima ova gitara se zapravo i ne može odvesti u onaj piezzo tilt kakav se dobije kada se gitare opremljene piezzom snažno trzaju trzalicom. I da zaključim, ako niste agresivac i tražite topao i jako svirabilan instrument, a pri tom želite svirati prstima ovo je idealna gitara sa cjenom koja je sjajna u odnosu na ono što nudi.

tc electronic K-210 bas kabinet

Damir Vranešević

Odlican box, dovoljno basa s obzirom na samo dvije 10", cisti ton, lagan, estetski dorađen da se za razliku od svih ostalih istice po svojoj posebnosti. Sviram ga na glavi TC BH800 i time mi je malo preslab, ali vremenom definitivno uzimam jos jedan. Nadam se da ce u paru zadovoljiti i potrebe najzahtjevnijih. Hvala.

Artikl je dodan u košaricu

Količina: